Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak je dnes těžké být optimistou

Teroristi, války, uprchlíci, vysoký daně, blbý politici, blbý partneři, blbý kolegové, šefové, blbá práce, problém, problém zase problém. 

Jak lehké je být pesimistou a těžké optimistou a optimistou teď nemyslím naivního sluníčkaře, ale člověka, který si tohle všechno uvědomuje. Změní, co může a chce a ze zbytku si prostě nedělá těžkou hlavu. Uvědomuje si, že jednou je člověk nahoře, jednou dole. 

Mám poměrně šťastnou  povahu a šťastný ksicht a to až tak moc, že i když prožívám smutek, tak zřejmě stále vypadám, jako kdybych byla nonstop sjetá. Před pár lety byl vážně nemocný mně blízký člověk, byla to otázka hodin, kdy se rozhodne, jestli to dá a bude k životu, nebo ne. Tak velký stres jsem prožívala a musela chodit do práce. Vycházela jsem z toalety kde jsem plakala a kolega mi povídá "jak to děláte, že jste vždycky tak vysmátá a veselá?" Tak takhle já mám šťastný obličej, jen pro vysvětlení, co to vlastně znamená.

Je v pořádku dovolit si smutek, když prožíváte opravdu smutnou situaci. Být neustálé vysmátý není ani normální, ale není nutné se ve smutku, lítosti, nespokojenosti vyžívat. Teď  mluvím o lidech, se kterými se sejdete. Oni na Vás vychrlí, všechny problémy, které mají, jak je všechno špatně, jak je ten svět nespravedlivej, jak jsou nešťastný. A Vy se snažíte pomoct, navrhujete řešení problému, nic všechno špatně, samá negace. A Vy odcházíte vyčerpaní. Je to lidský parazit, který z Vás vysává energii. Postupně jsem všechny tyhle vysavače energie ze svého života eliminovala. Někdy to šlo lehce, někdy to trochu bolelo, ale šlo to a mohu jedině doporučit. Pak je ale okruh lidí, kde se můžete s takovým morousem setkat, musíte s ním jednat a jen tak lehce ho ze svého života neškrtnete a to jsou kolegové.

Mám jednoho takového morouse - kolegu, Péťu. Miluju ho, tedy teď. Ještě před rokem a půl jsem byla zoufalá, nešťastná a nevěděla jak na něj. Všechno špatně, všichni jsou jenom hyeny (myslím si, že v té době včetně mě), všechno je složitý a špatně. Snažila jsem mu pomoct, rozveselit, marně. Bylo to ještě horší, já otrávená, unavená, nešťastná a do práce jsem chodila s bolesti břicha a hlavy. Pomohlo až, když jsem ho poslala na Nuselák, skočit si, protože prostě nechápu, proč když má tolik problému, se mu chce ještě žít. Dnes je Péťa sluníčko, nasměji se ním, jako s nikým, bezvadně se doplňujeme a je to jeden z mých nejlepších a nejbližších kolegů, které jsem kdy měla. 
Vidíte i  v morousovi se dá objevit skvělý parťák se smyslem pro humor. Jen tomu dát ten čas a vůli vyjít si vstříc a respektovat se. Problémy neexistují, pouze řešení. 
Píšu tenhle text, je konec srpna a i když je venku ještě stále horko, tak je ve vzduchu už cítit podzim, plískanice. Fuj, přepadne mě krátkodobá  melancholie... ale taky burčák a pak svařák. Základem optimismu, je prostě mít se stále na co těšit. I kdyby by to měl bejt jenom ten burčák, nebo pouštění draků na podzim. 

Závěrem:  "Slunce v duši, mysli na Venuši" Což pochopí hlavně Péťa, čímž ho srdečně zdravím, posílám pusu a přeji všem optimistům i morousům krásný konec léta a začátek barevného podzimu. 

Autor: Zdeňka Ulmová | čtvrtek 25.8.2016 20:21 | karma článku: 15,63 | přečteno: 541x
  • Další články autora

Zdeňka Ulmová

Žárlivost

Nedávno jsem četla článek o životě se žárlivcem. V diskusi pod ním se hojně všichni vyjadřovali o tom, jak je život se žárlivcem hroznej, kam to může vést, co všechno jsou žárlivci schopni udělat pro kontrolu svých partnerů.

8.4.2017 v 20:30 | Karma: 10,27 | Přečteno: 775x | Diskuse| Ona

Zdeňka Ulmová

Najdi svou bohyni

Myslím tím teď ženy, možná Vás, možná Vaše kamarádky, které se dostaly do obchodní mašinérie za duchovním životem.

21.1.2017 v 23:40 | Karma: 16,22 | Přečteno: 619x | Diskuse| Ona

Zdeňka Ulmová

Kde zjistíte, že jste absolutní debil? Na školení Excelu.

Prvnímu termínu jsem utekla, srazilo mě auto. Což byla tak šokující věc, že celé školení bylo zrušeno kvůli mně a vypsal se nový termín po mém uzdravení. Ztuhl mi úsměv na tváři, když mi to nadšeně šéf sdělil.

20.10.2016 v 19:43 | Karma: 23,74 | Přečteno: 1950x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ulmová

Po ráno na ránu

Bylo nebylo jednou jedno děvčátko a to děvčátko, spěchalo ráno do práce. Na druhé stráně byl pán v autě, také spěchal do práce. A tak se stálo, že pán to děvčátko srazil.

8.9.2016 v 21:54 | Karma: 16,90 | Přečteno: 590x | Diskuse| Osobní

Zdeňka Ulmová

Zamilované krávy

Je krásné, teplé jaro. Dny se prodlužují, noci oteplují a ženy odhalují. To všechno nahrává vztahům, sexu a láskám.

28.5.2016 v 23:49 | Karma: 18,96 | Přečteno: 1077x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Prodej bytu 2+1, 54m2 s balkónem
Prodej bytu 2+1, 54m2 s balkónem

Družstevní, Uherský Brod, okres Uherské Hradiště
3 200 000 Kč

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1620x
Milovnice česneku, krásných bot a léta

Seznam rubrik